Manhems årsmöte 2019 avklarat

Under tisdagskvällen den 17 september höll Schacksällskapet Manhem sitt årsmöte. På dagordningen stod sedvanliga årsmötesförhandlingar som blickade bakåt mot det gångna verksamhetsåret 2018/19 och framåt mot verksamhetsåret 2019/20. Klubbens verksamhetsberättelse, ekonomiska berättelse, balansräkning samt revisionsberättelse avhandlades och godkändes, liksom styrelsen gavs ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret. Därefter blev det omval av klubbens ordförande sedan tre år tillbaka, Harald Berggren Torell. Omval var melodin även för övriga styrelseledamöter. I bokstavsordning: Vincent Andreasson (suppleant), Jonas Bengtsson, Oskar Engdahl, Mats Eriksson, Claes Fransson, Jamal Ghaderi (suppleant), Roy Johansson, Jan Möller och Claes R Nilsheden. Sören Svensson och Richard Nilsson valdes till revisorer, medan Håkan Warston, Oleg Shchetinin och Thomas Kosmidis valdes till valberedning. Medlemsavgifterna för det kommande verksamhetsåret fastställdes även i år såsom oförändrade. Några särskilda framställningar från styrelsen eller enskild medlem fanns inte att ta ställning till. Årsmötet kunde därför avslutas med en stunds frågor och diskussion samt rundas av med kaffe och bulle.

Klubbens verksamhetsberättelse för det gånga verksamhetsåret finner du här: SS Manhem Verksamhetsberättelse 2018-2019