Manhems årsmöte för 2018 avklarat

Under tisdagskvällen den 18 september höll Schacksällskapet Manhem sitt årsmöte. På dagordningen stod sedvanliga årsmötesförhandlingar som blickade bakåt mot det gångna verksamhetsåret 2017/18 och framåt mot verksamhetsåret 2018/19. Klubbens verksamhetsberättelse, ekonomiska berättelse, balansräkning samt revisionsberättelse avhandlades och godkändes, liksom styrelsen gavs ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret. Därefter blev det omval av klubbens ordförande sedan två år tillbaka, Harald Berggren Torell. Omval var melodin även för övriga styrelseledamöter. I bokstavsordning: Jonas Bengtsson, Oskar Engdahl, Mats Eriksson, Claes Fransson, Roy Johansson, Jan Möller och Claes R Nilsheden. Till styrelsesuppleanter valdes Vincent Andréasson (omval) och Jamal Ghaderi (nyval). Sören Svensson och Richard Nilsson valdes till revisorer (omval). Medlemsavgifterna för det kommande verksamhetsåret fastställdes även i år såsom oförändrade. Några särskilda framställningar från styrelsen eller enskild medlem fanns inte att ta ställning till. Årsmötet kunde därför avslutas med en stunds frågor och diskussion om klubbens lokal och ekonomi, nyhets-rapportering och sociala medier, samt hur deltagandet i klubbens interna och externa tävlingarna kan fås att öka. Det hela rundades av med kaffe och bulle samt förvisning av klubbens senaste nytillskott – en robotdammsugare.

Klubbens verksamhetsberättelse för det gånga verksamhetsåret finner du här: SS Manhem Verksamhetsberättelse 2017-18 (20180918)